onsdag 29 augusti 2007

Jobbar hemma

Jobbar hemma i dag för sonen kräktes i morse. Två gånger. Ändå tror jag inte han är sjuk, tror bara det är "nerver" över allt nya med att börja förskoleklass. Vilken tur att jag har ett såpass flexibelt jobb att jag faktiskt kan jobba hemifrån. Tänker att min idé om att jag genom att lyckas kombinera barn och karriär skulle göra något feministiskt kanske bara bygger på en chimär eftersom jag har detta flexibla jobb och kanske har jag t o m omedvetet en gång valt det för att det skulle kunna gå att kombinera med småbarn. Så mycket jag släpat med barnen på, eller jobbat i småryck eller på kvällarna när de sover, så god kontakt med mor- och farföräldrar de har fått.

Det är klart att det är en lyxtillvaro. Men tro inte annat än att jag jobbat och jobbar som en slav för det...

Inga kommentarer: