fredag 16 november 2007

avklarat

Det är lustigt. När saker är avklarade och avslutade efter två sådana riktigt jobbiga veckor känns det helt plötsligt i stället för dödligt jobbigt och ångestfyllt faktiskt helt enkelt väldigt bra. Är så nöjd --- fick i väg ansökan i går och skrev ihop en projektskiss som jag skickade i väg i morse och den är helt OK. Har skött min undervisning någotsånär och nu är också ytterligare ett projekt sjösatt som det skall. Trots att jag vet att jag måste sitta och förbereda mig halva söndagnatten eftersom jag har ett tretimmarspass på måndag, känns det helt vansinnigt skönt att fira fredag nu.

Maken är bortrest över helgen. Jag har myst med barnen framför Bröderna Lejonhjärta, med chips och dip och läsk. Här är relativt snyggt och prydligt, dottern är nu lagd - hon är så vansinnigt mysig så det nästan gör ont i mig. Skrev trotsigt upp hela julhelgen, t o m den 6 januari som ledig på dagis julledighetsblankett för jag vill, vill, vill bara vara med barnen över julhelgen. Behöver dessutom så otroligt väl ett break från jobbet.

Inga kommentarer: