lördag 24 november 2007

galna kvinnor

Thanksgivingsmiddag hos goda vänner. Alldeles underbar och fullständigt livsfarlig mat --- jag var en av de få som tog om och höll helt plötsligt på att storkna och sedan slockna av matberusning. Barnen var inte riktigt lika lätthanterliga som förra gången vi var där då de lekte för sig själva och sedan somnade av sig själva i soffan utan till sist fick vi åka hem med vakna barn. Vi pratade en massa, bland annat, eftersom en deckarexpert var med, fick jag diskutera min iakttagelse om de galna kvinnorna i moderna deckare. Som jag baserar på två författare/karaktärer: Liza Marklund och Annika Bengtzon och Stieg Larsson och Lisbet Salander. Men det visade sig ju att de galna kvinnorna var precis lika vanliga i andra deckare. Interesting, undrar vad det betyder. Undrar om jag får skriva något om det någon gång, det skulle vara kul. Men då skulle jag i o f s behöva mer material.

Dottern slocknade i taxin, sonen strax efter vi kom hem för typ en halvtimme sedan. Undrar om det betyder att de sover lite extra i morgon eller tvärtom, att de vaknar som vanligt men på pissdåligt humör. Oavsett borde jag lägga mig nu.

Inga kommentarer: