lördag 17 november 2007

en osedvanligt bra lördag

Haft en bra dag med barnen. Vi var på stan en sväng med barnvagnen, åkte buss hem och sedan hade sonen några kompisar över medan jag mixtrade med dotterns rum som blev riktigt fint om jag får säga det själv. Vi hittade en billig prinsessmatta på netto som dottern ville ha och med den, en gammal spegel med en liten hylla på och en väggbonad med alfabetstryck på så blev det jättefint. Sedan var det lite småstökigt en stund för jag ville absolut få lite ordning innan vi skulle i väg på middag med mormor, min bror och hans fru och deras lille pojke, barnens kusin. Sötast i världen är han och jag är en skumt kaxig faster. Barnen lekte med honom (han är bara tio månader) och han verkade tycka det var helkul. Inte helt fel att sitta i fasters knä heller. Nu sover dottern och sonen och jag skall titta lite på film. Helt OK lördag, med andra ord. Till och med osedvanligt bra lördag.

Inga kommentarer: