fredag 7 september 2007

en skön kväll

Det är inte så farligt stressigt på jobbet just nu. Nästa vecka blir nog rätt tung, både på jobbet och att maken är borta tre dagar. Men i eftermiddag har jag haft det helskönt - först en halvtimme på "after work beer", sedan en god middag (som maken lagat) och en ljuvlig stund med min dotter i trädgården medan kvällssolen färgade hela den lilla radhusplätten alldeles gyllene. Sonen tittar på fotbollsfilm med sin pappa och dottern fick till sin stora förtjusning duscha - hon var rent otroligt smutsig - innan jag gav henne välling och sedan läste för henne. Kajsa Kavat som hon nog egentligen är för liten för, men man skulle nästan kunna läsa vad som helst för henne, hon älskar det. Är som jag när jag var liten. Och när fotbollsfilmen är slut är det dags att natta sonen och sedan blir det någon film som jag är mer intresserad av.

I dag har jag igen haft den där känslan av att det kommer att lösa sig för mig. Den är lika härlig varje gång och varje gång följs den av samma känsla av oro, att man inte skall ha hybris, inte vara för kaxig, inte våga tro på den där turen som är så viktig och ack så flyktig i vår bransch. Men just nu känns det ändå som om att jag har det ganska bra och att allt kommer att lösa sig. Bäst att bara passa på att njuta av den när den är där. Snart nog förbyts den i något annat.

Inga kommentarer: