lördag 15 september 2007

fysisk dag

Dagen har präglats av hårt fysiskt arbete: först hjälpte vi en gammal god vän att flytta --- hon flyttar ihop med sin nye pojkvän i en jättefin villa och trots att flytten var både väl förberedd och väl planerad var det mycket flytta. Vi var där i fyra timmar och jag tror det var minst en tredjedel kvar när vi lämnade. Väl hemkommen skrev jag klart ett utkast till morgondagens föredrag som jag skall läsa igenom nu, sedan satte jag i gång att gräva rabatt. Maken tog lyckligtvis på sig att fixa middag och hämta sonen hos en kompis medan jag grävde tillsammans med en mycket entusiastisk liten medarbetare. Det är nästan klart, bara kantsten och plantering som återstår, men jag är rätt mör nu. Eftersom jag fortfarande känner mig rosslig i halsen får vi väl se hur det blir med milen i morgon... Barnen var trötta. Dottern har nog varit det hela dagen för hon har (förutom när vi grävde rabatt) varit gnällig hela dagen och slocknade över vällingen tjugo över sju. Sonen behöver nog också komma i säng tidigt. För att inte tala om vad jag behöver.

Inga kommentarer: