fredag 21 september 2007

klar för dagen

Klar för dagen. Undervisningsförberedelserna får anstå till söndag kväll, orkar inte tvinga mig själv till det nu (måste alltid ha lite ångest inför undervisningen för att palla med det och det får jag inte förrän kvällen innan). Fått en hel del gjort i dag, vilket känns bra. Men det har också varit en ganska stressig och jobbig dag med mycket att hålla i huvudet och med vissa krav på simultankapaciteten. Som jag sade till mamma på telefon - undrar om jag kommer att tänka tillbaka på den här tiden som tiden då jag aldrig gjorde bara en sak åt gången (jag pratade då i telefon med henne samtidigt som jag tömde diskmaskinen och satte på film till barnen). Den tiden varar nog till pensionsåldern, svarade hon. Tack för den.

Nu skall jag hyra Harry Potter till barnen. Sedan skall vi ha fredagsmys, enligt sonens önskemål. (Popcorn, läsk och mamma med och tittar på film.)

PS. Kom i väg på bio i går. Såg Bourne Ultimatum. Bra, fast inte lika bra som de två föregående. Jag ville inte veta hans riktiga identitet. Ville att han skulle fortsätta att kuska runt i Europa och Nordafrika och vara Jason Bourne på jakt efter sitt rätta namn. Kanske skulle jag läsa Ludlums förlaga?

Inga kommentarer: