tisdag 11 september 2007

sjukt barn

Dottern hostade så i natt att hon fick vara hemma i dag. Hon har ingen feber men hostar och är snuvig. Lyckligtvis är jag inte hyperstressad och om hon är fortsatt dålig i morgon när jag har föreläsning rycker mamma in. Jag måste säga själv att jag tycker att jag har hyperkoll på läget när maken är borta. Ordning och reda (i alla fall gott nog för mig), mat på bordet och både barn och jobb sköts. Det kräver ett visst mått av självdisciplin från min sida, att jag jobbar på kvällarna och så, men det funkar ganska bra. Men om till exempel någon av barnen blir sjuk eller något oförutsett inträffar, faller hela korthuset. Med vissa snabba prioriteringar (och mammas hjälp) brukar det lösa sig i alla fall. Utan mamma hade jag fått ta med dottern till jobbet och det vete fan hur det hade gått. Sonen är stor nog, men hon är bara två och ett halvt så det skulle nog bli cirkus av alltihop.

Trött är jag. Den av hostningar uppstyckade natten har tagit på mig med.

Inga kommentarer: