söndag 30 september 2007

ännu en söndagskväll

Ännu en söndagskväll då jag måste förbereda mig. Och jag är ganska så trött efter en trots allt relativt slapp helg - i går var det lugnt, jag var ute och sprang en liten runda (ca 5 km) och sedan var vi på middag hos goda vänner. I dag var det trädgårdsdag med föreningen men det var så pissdåligt väder att vi gjorde bara det allra nödvändigaste. Sedan gjorde jag pizza till kvällsmat och därefter var det hela söndagsvarvet:bada barnen, städa på deras rum, röja i största allmänhet och som vanligt läsa godnattsaga. Och nu ett par timmars förberedelser inför morgondagen... ingen sopranos i kväll heller med andra ord. Fast jag får ju skylla mig själv. Hade jag varit en ordentlig och självdisciplinerad människa hade jag gjort detta i fredags.

Inga kommentarer: