måndag 17 september 2007

whiskeyrösten talar

Vilken helg... hatar att göra saker på söndagkvällen, man har det hängande över sig hela helgen. Vi hjälpte ju vår kompis att flytta i lördags, sedan skrev jag på föredraget innan jag högg tag i en spade och började gräva upp gräsmattan. På kvällen såg vi en gammal västernfilm med varsin GT i näven och i går fortsatte jag med rabatten med ett par pauser då jag låste in mig i badrummet för att kunna träna på föredraget i fred. En timme innan jag skulle vara där hade jag lera upp över öronen och för att underhålla dottern samtidigt som jag blev ren, lade jag mig med henne i badet. Det var skönt, men jag var rätt fysiskt trött när jag, lite lagom uppsnoffsad, satte mig på cykeln och kuskade i väg. Det var lagom med folk där, en femton-tjugo personer, jag pratade i en halvtimme med en röst som lät alltmer som om jag hade druckit whiskey och rökt cigaretter utan filter dygnet runt den senaste veckan (förkylningen har verkligen satt sig nu). Cyklade hem, såg Sopranos, fixade lite, vek och hängde tvätt och stupade i säng vid midnatt ungefär.

Under tiden jag skrev det här inlägget blev jag avbruten två gånger. Två avbrott som båda innebar påhugg under våren. Wow. Dags att skärpa sig lite nu och få något mer substantiellt gjort.

Inga kommentarer: