onsdag 12 september 2007

murphy's law

Tror ni jag fick den sömn jag så väl behövde i natt då? Nänä, så enkelt är det inte här i livet. Naturligtvis slår murphy's law (eller lagen om alltings jävlighet) in: somnade snabbt efter jag släckt, trots allt som snodde runt i huvudet på mig, vaknade tjugo minuter senare av en hostattack som hette duga och det tog en timme innan andningen lugnade sig. Jag kanske har astma? Rosslig i halsen i dag i alla fall och bör nog inte träna. Annars hade jag nog gärna gjort det, efter två kassa nätter är jag så trött att jag tror jag somnar om jag sitter still för länge. Fast å andra sidan har jag tillräckligt mycket annat att göra i eftermiddag så det är nog bara klokt att koncentrera sig på det i stället. Dottern sov i alla fall gott och fick återvända till dagis i dag.

Inga kommentarer: